Surfing premiär!!

Hejsan hoppsan!
Idag har jag surfat för första gången i mitt liv! och jag kan säga att det faktiskt var så mycket roligare än vad jag hade föreställt mig.
Det var en surfing skola som Southern ambition hade fixat åt oss. Vi betalade ett pris för transport dit, våtdräkter och själva surfingen för ett riktigt bra pris.
De två lärarna var väldigt duktiga och det började med att köra lite uppvärmning på stranden och sedan gick det vidare till olika tekniker man kunde använda sig av i vattnet.
Vi fick först prova att ligga på surfingbrädan på stranden och testa på hur man skulle ligga på den för att hålla balansen och hur man skulle ställa sig upp.
Jag tyckte att det verkade svårt och jag vet sen tidigare erfarenheter i Sydafrika att jag har väldigt stor respekt för vågornas kraft och därför har jag byggt upp lite rädsla också...Så jag var lite nervös när vi sedan gick ut i vattnet (hehe)
Väl ute i vattnet domnade fötterna bort för att det var sååå kallt i vattnet så att det gjorde ont. Men efter ett tag blev man van vid kylan och våtdräkten som vi hade på oss hjälpte till lite på traven.
 
Jag var så rädd när vi gick ut längre och längre i vattnet. Vi skulle gå så vi hade vattnet till bröstet ungefär och jag fick paniiiiik när vågorna kom emot mig. Men om man hoppade upp på brädan och höll den ovanför vågorna så gick det bra och jag förstod att vågorna inte skulle sluka mig (hehe) och jag kände att rädslan släppte och jag hade kontroll!
 
Det tog inte lång stod förrän jag förstod att jag verkligen älskade detta! Att ligga på brädan och känna hur vågen bär iväg med en var en härlig känsla! Ännu härligare var det när man lyckades ställa sig upp och när lärarna sa att vi skulle ta en paus ville jag nästan inte gå ur vattnet! Det var sååå roligt!!
 
Ju längre tid vi spenderade i vattnet, dessto bättre gick det och man förstod mer och mer tekniken. 
Alla tyckte verkligen att det var roligt så vi vill gärna göra om detta. Nu har man grunderna så nu kan vi surfa på egen hand och bara öva på tekniken. Övning ger färdighet!
 
Dock fick jag en migränattack i bilen påväg tillbaka så jag var tvungen att åka hem och lägga mig medan de andra åkte till townshipet till barnen. (suck)
 
Men nu är det bättre och ikväll ska vi kolla på fotbollsmatchen mellan Sverige och Portugal och nu är det på hemmaplan så vi hoppas att det går bra för dem! 
 
Hade! / Julia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

missfrykis.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Julia och är 22 år. Jag bor sedan ett år tillbaka i Umeå tillsammans med min sambo Robin och vår hund Pexs. Här kan du läsa om allt från vardagliga händelser till livet som socionomstudent.

RSS 2.0