Badkalas!

Idag, Torsdag, på Streetwise sports blev det badhuset istället för fotboll. Alla barnen ville nämligen så mycket hellre åka och bada i denna sommarvärme än att spela fotboll.
Ettersom att vi inte fick veta detta förrän vi var i Bokaap, hade ingen av oss med sig badkläder. Detta till barnens besvikelse som gärna ville att vi skulle vara med och bada, och vem hade inte velat det? (hehe)
 
De tuffa killarna tar lite solpaus:)
 
Men istället fick barnen plaska och leka av sig i vattnet medan vi satt och kollade på dem, tog bilder och försökte vara med så mycket som gick. Från början trodde jag att det var utomhus och hade då tänkt bada med kläderna så att det senare kunde torka i solen, men väl i badhuset ändrade jag mig (hehe)
 
Några av tjejerna. Så goa och fina! :)
 
 
Det var trots allt kul att iakta barnen som verkligen roade sig i vattnet med varandra. Men man kände sig lite illa till mods när man såg att de flesta av barnen inte kunde simma utan sprattlade i vattnet. Man ville så gärna vara med dem i vattnet och lära dem att ta riktiga simtag. 
 
Det är ju en självklarhet hemma i Sverige att man går i simskola när man är liten och lär sig simma som är livsavgörande när man är i vatten. Det är inget som jag direkt har reflekterat över tidigare, man tänker ju att alla kan det och därför tyckte man så synd om dessa barn som inte hade en aning om hur man gör men försökte göra sitt bästa för att hålla sig över ytan....
Jag såg även några äldre tjejer i badhuset och inte heller dem kunde simma...
 
 
 
Vi var där ungefär till 16.15 och sedan tog vi taxi hem för att senare på kvällen äta pizza för halva priset på en restaurang. Mums!
 
Förövrigt kommer vi att flytta på söndag från Mowbray till Observatory, så det känns skönt att vi äntligen vet det även om vi inte har en aning om vad det är för hus. Vi hoppas alla att vi har internet och att det är någorlunda bra iaf, man har ju inte några direkta höga krav. 
 
 
 
Vi höres! / Julia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

missfrykis.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Julia och är 22 år. Jag bor sedan ett år tillbaka i Umeå tillsammans med min sambo Robin och vår hund Pexs. Här kan du läsa om allt från vardagliga händelser till livet som socionomstudent.

RSS 2.0