Cape Point!

Hej igen!
Nu passar jag på att blogga lite extra då det verkar funka bra (hehe)
 
Denna söndag har vi varit i Capepoint och Simonstown. Denna resa ingick i priset som vi har betalat och vi var ett helt gäng som åkte.
Vi har ju klagat lite på att det varit kallt, men idag kunde vi verkligen inte klaga. Det var väldigt varmt och skönt!
 
Vi åkte vid 9.15 i morse och de slingriga och krokiga vägarna ledde oss till Capepoint som är ett naturreservat i "Table mountains national park" . Cape point är en av sydligaste uddarna och Godahoppsudden är den andra.
 
 
 
Det var en väldigt mäktig upplevelse och på Capepoint var det en fyr där vi nästan höll på att blåsa bort. Vi gick sedan ner till Godahoppsudden och även där var utsikten fantastisk! Det är så svårt att ta in all den vackra natur som man befinner sig i...
 
Efter att vi har varit på dessa två sydligaste uddarna i Sydafrika, och ätit god "seafood" lunch, tog vår busschafför oss vidare till Simonstown.
Där gick vi längs stranden och såg några små pingviner som sov i skuggan (jätte söta) Vi gik därefter ner till stranden för att sola och bada. Och här var faktiskt vattnet varmt och jag kunde äntligen ta den efterlängtade simturen!
 
 
Vi hörs! / Julia


Kommentarer
Åke Fryklund

Ja du Julia de ser ju härligt ut! Å surfe ha du gjort å! Ja nu väntar vi hem dej till Vilhelmina "Cape Town" till jul, Sköt om dej nu å njut av tiden! // Far

2013-11-26 @ 16:53:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

missfrykis.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Julia och är 22 år. Jag bor sedan ett år tillbaka i Umeå tillsammans med min sambo Robin och vår hund Pexs. Här kan du läsa om allt från vardagliga händelser till livet som socionomstudent.

RSS 2.0