Följ med mig på min resa till Sydafrika!

På sydafrikansk mark

Hej alla nyfikna läsare!
Nu har min resa börjat på riktigt! 
 
Vi har nu i vår kurs fältstudier och vi är fem tjejer som bestämde oss för att åka till Sydafrika till organisationen "Southern ambition south africa" (Info om organisationen i annat inlägg) för att undersöka socionomers verksamhetsfält.
 
På den här bloggen kommer ni nu i 7 veckor kunna följa vad som händer och sker på min resa till Kapstaden.
 
 
Idag, Fredag, kom vi fram till Kapstaden i Sydafrika efter en lång och ganska dryg resa på 19 timmar. 
Då det inte blev så många timmars sömn under natten var vi alla väääldigt trötta. Men förutom det gick resan bra, utan några missöden och vi var så glada att äntligen få kliva ur planet och sätta ner fötterna på sydafrikansk mark!!
 
Vi blev väl bemötta av några från organisationen som hämtade oss med bil och tog oss till huset där vi ska bo dessa veckor. (Det är ett hus med 15 st rum där andra studenter från t ex colombia också bor)
 
Efter en visning runt i huset, förstod de att vi gärna ville duscha och komma i ordning i våra rum, så när vi var klar blev vi bjuda på middag på en restaurang av de två tjejerna som har hand om volontärerna m.m. 
De gick då igenom praktiska saker och hur det kommer se ut för oss under veckorna, vad vi kommer göra osv.
 
Det kommer verkligen bli intressant och spännande! Helgen som nu ligger framför är fullbokad med olika saker som vi ska vara med på. 
 
Men det kommer bilder och annat i nästa inlägg!
 
Hade bra så länge!
/ Julia
 
 
 
 
 
Den resa som ni nu kan följa mig i 7 veckor framöver.


Kommentarer
Marlie -93a mamman

Åh vad roligt att läsa ditt första inlägg! Ser fram emot fler! Hoppas du får det bra!

Puss&Kram från mig och Jamila! :)

2013-11-08 @ 22:09:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

missfrykis.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag heter Julia och är 22 år. Jag bor sedan ett år tillbaka i Umeå tillsammans med min sambo Robin och vår hund Pexs. Här kan du läsa om allt från vardagliga händelser till livet som socionomstudent.

RSS 2.0